menusearch
noreeghtesad.ir

لزوم همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

جستجو
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ سه شنبه
(0)
(1)
لزوم همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
لزوم همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارشنوراقتصاد ب نقل از مهر مرتضی ولی پوری در چهارمین جلسه هیأت اندیشه ورز استان البرز که با موضوع بررسی علل و عوامل مؤثر بر افزایش طلاق و ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش طلاق برگزار شد، یکی از علل اصلی و محوری طلاق را تغییرنگرش بخشی از افراد جامعه وایجاد تعارض در ناهمسویی و تفاوت درنگرش زوجین نسبت به زندگی عنوان کرد و گفت: باید برای تغییر و کاهش چشمگیر آمارطلاق از توان علمی و تجربی صاحب نظران و ضرورت شناخت ابعاد بهر برد. وی ابراز امیدواری کرد نتایج حاصل از این اقدامات بر افزایش کارایی سیاست‌ها و تصمیمات دستگاه‌های مسئول در این امر بسیار مؤثر خواهدبود.

وی افزود:: یکی از راه‌های تحقق اهداف در کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی جامع و کامل با در نظر گرفتن آمار وارقام صحیح و استفاده درست و بهینه از اطلاعات است و این مهم زمانی به نتیجه می‌رسد که همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و جامعه نیز در کنار آن باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز خاطر نشان کرد: طلاق یک پدیده جهانی بوده و دیگرجوامع هم از این معضل مصون نیستند اما مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق صرفاً با برگزاری جلسات محقق نخواهد شد، چرا که معضل طلاق یک پدیده چند وجهی به شمار می‌رود و از جمله دلایل این معضل اجتماعی، کمبود مهارت‌های زندگی زناشویی، هم سطح نبودن زوجین و مواردی از این دست، است.

ولی پوری با اشاره به آمار طلاق در البرز اظهار داشت: افزایش آموزش‌های قبل از ازدواج وبالا بردن سطح سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج، کنترل و پیشگیری، مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی می‌تواند آمار طلاق را کاهش دهد و همه دستگاه‌های متولی نیز باید با اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی و همچنین جدی گرفتن آسیب‌های ناشی از طلاق در راستای پیشگیری از این آسیب اجتماعی در جامعه و خانواده‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد: اگر ارزش‌های اجتماعی را ترویج و تبدیل به الگوی رفتاری کنیم، می‌توان میزان طلاق را کاهش داد چرا که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تنها با داشتن برنامه‌ای منسجم و هدفمند میسر خواهد شد.

ولی پوری با اشاره به برخی عوامل این پدیده اجتماعی، یکی از علل بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را سست شدن عقاید دینی و مسائل اخلاقی عنوان کرد، افزود: همه مسئولین به ویژه افرادی که در حوزه آموزش و تربیت فعالیت دارند، باید در زمینه پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند و در این راستا بهترین کار، تمرکز بر جنبه تربیت جوانان در جامعه است.

وی آموزش سبک زندگی، کسب مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی، انتخاب همسر، ترغیب به ازدواج، کاهش طلاق و تاب آوری را از محورهای مهمی دانست که باید دردستورکار برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.