menusearch
noreeghtesad.ir

تشکیل ستاد پشتیبانی رسانه ای از انتخابات شوراها

جستجو
۱۴۰۰/۳/۱۳ پنج شنبه
(0)
(0)
تشکیل ستاد پشتیبانی رسانه ای از انتخابات شوراها
تشکیل ستاد پشتیبانی رسانه ای از انتخابات شوراها

تشکیل ستاد پشتیبانی رسانه ای از انتخابات شوراها در هفته نامه نور اقتصاد

سردبیر نور اقتصاد تاکید کرد:

خاطره تلخ ناکارآمدی لیست امید باید تلنگری باشد تا مردم دقت بیشتری کنند

سردبیر هفته نامه نور اقتصاد از تشکیل ستاد پشتیبانی رسانه ای از انتخابات شوراها در دفتر این هفته نامه خبر داد.

مهدی امیری یزنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نور اقتصاد گفت: با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، بحث انتخاب افراد شایسته و معیارهای یک انتخاب اصلح در اداره شهر امروزه به یکی از بحث های داغ در میان شهروندان البرزی تبدیل شده است.

این فعال رسانه ای تصریح کرد: خاطره تلخ ناکارآمدی تعدادی از شوراهای شهرهای استان البرز به خصوص شورای شهر کرج که به جای تبلیغات و طرح دیدگاه های انتخاباتی در رسانه ها صرفا به پشتوانه یک جریان سیاسی کشوری تحت لوای لیست امید روی کار آمدند باید تلنگری باشد تا مردم در این دوره با دقت بیشتری افراد را انتخاب و روانه شوراهای شهر کنند.

سردبیر سابق مجله فرهنگی و اقتصادی پژواک البرز تاکید کرد: بسیار ضروری است که مردم در انتخاب افراد اصلح و شایسته نهایت دقت را داشته باشند و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای و سیاسی و براساس بینش و شناخت دقیقی از نامزدها و با اعتماد به رسانه های متعهد و تاثیرگذار شهر، بهترین ها را بر کرسی شوراها بنشانند تا بهترین سرنوشت برای شهرشان رقم بخورد.

 

کارکرد و عملکرد شورای شهرهای البرز تاکنون در حد انتظار نبوده است

 

وی در ادامه افزود: تجارب و بررسی های انجام شده در مورد فعالیت پنجمین دوره شوراهای استان البرز به خصوص در مرکز این استان یعنی شهر کرج در مدیریت شهری نشان دهنده این امر است که کارکرد و عملکرد شورای پنجم شهر کرج تاکنون در حد انتظار نبوده و این نهادهای مردمی نتوانسته است با تمام توان خود وارد عمل شود.

مهدی امیری یزنی گفت: شورایی که با گذشت نیمی از دوره خود حتی موفق به انتخاب یک شهردار در حد و اندازه یک کلانشهر بزرگ نگردید منجر به لکه‌دار شدن وجاهت و اعتبار و اعتماد شورای مرکز یک استان گردید و این پیامد منفی به سایر شهرهای البرز نیز سرایت کرد.

این خبرنگار قدیمی و پیشکسوت استان البرز با اعلام اینکه فرآیند انتخاب اعضای فعلی شورای شهر کرج بیشتر متاثر از تبلیغات آنها در ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری بود اظهار داشت: لیست امید هیچ نوع تبلیغات رسانه ای و طرح دیدگاه و نقطه نظرات در هیچکدام از نشریات استان البرز نداشت و صرفا با اعتبار قرار گرفتن اسامی اعضای فعلی شورای شهر کرج در کنار یک جریان و لیست سیاسی پیروز شدند.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار سیاسی این لیست موجب شد تا مردم با کمترین شناخت و صرفا با اعتماد به پشتوانه سیاسی این لیست به کاندیداهای منتصب به رییس جمهور و به افرادی رای دهند که اگرچه در جایگاه های سیاسی چهره های مشهوری بودند اما درامور پارلمان شهری دارای کمترین تجربه و سوابق بودند و در کارکرد محلی بسیار ناتوان عمل کردند.

امیری با اشاره به اینکه با توجه به رشد روز افزون و توسعه مکانیزم های ارتباط جمعی و نقش موثرآن در زندگی اجتماعی، اما بازهم با داغ شدن تنور انتخابات، اهمیت تبلیغات رسانه ای در بین بسیاری از کاندیداهای شورای شهر مهم قلمداد نمی گردد اضافه کرد: برخی کاندیداها همچنان متکی بر روش های سنتی و کلیشه ای همانند چاپ پوستر و بنر و دیوار نویسی و....هستند، غافل از آنکه در حال حاضر درصد بسیار بالایی از جامعه اداری، فرهنگی، دانشجویی، دانش آموزی و غالب شهروندان به رسانه های جمعی دسترسی داشته و از این طریق به مطالعه مطالب مورد نظر خود و حتی انتخاب کاندیدای مطلوب خود می پردازند.

این خبرنگار با تاکید بر این نکته که نشریات مکتوب و کاغذی جایگاه خاصی در بین اقشار مختلف مردم دارند تصریح کرد: کاغذ دارای یک حرمت و قداست خاصی است که این ویژگی رابه هیچ عنوان در فضای مجازی و اینترنتی نمی توان پیدا کرد و از همین رو مردم به کاندیداهایی که تصاویر و برنامه های انتخاباتی آنها در نشریات مکتوب چاپ می شود رویکرد بیشتر و بهتری دارند.

 

وی با اعلام اینکه ارجحیت تبلیغات در رسانه ها به جای چاپ پوستر و اقلام تبلیغاتی رنگارنگ نشان می دهد که کاندیداهای شورا تا چه حد با دنیای مدرن امروز و پیشرفت وسایل ارتباط جمعی آشنا می باشند. گفت: با مرور تاریخچه انتخاباتی شهرهای استان البرز به این نکته مهم دست خواهیم یافت که هر کاندیدایی که به تبیلغات در رسانه ها اهمیت نشان داده از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار بوده و بسیاری از اعضای منتخب شوراهای ادوار شهرهای استان البرز جز کاندیداهایی هستند که بیشترین تبلیغات را در رسانه ها و به خصوص رسانه های مکتوب انجام داده اند.

مهدی امیری یزنی رئیس ستاد پشتیبانی رسانه ای از انتخابات شوراها در پایان اظهار داشت: تبلیغات در رسانه ها شور و اشتیاق و هیجان تبلیغاتی خاصی را به کالبد انتخابات تزریق می کند و بر همین اساس و به منظور رونق بخشیدن به فضای انتخابات و جذب مشارکت حداکثری مردم و ایجاد فضای برای انتخاب آگاهانه توسط مردم در هیئت تحریریه و شورای سیاستگذاری هفته نامه نور اقتصاد به این جمع بندی رسیدیم که یک ستاد پشتیبانی رسانه ای از انتخابات شوراها در دفتر نشریه تشکیل گردد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر