menusearch
noreeghtesad.ir

روز فرهنگی کرج فرصتی برای معرفی برندینگ شهری است

جستجو
۱۴۰۰/۱/۲۱ شنبه
(0)
(0)
روز فرهنگی کرج فرصتی برای معرفی برندینگ شهری است
روز فرهنگی کرج فرصتی برای معرفی برندینگ شهری است

به گزارش نور اقتصاد به نقل از پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با صدور پیامی بیست و یکم فرودین، روز فرهنگی کرج را به شهروندان تبریک گفت.

در ادامه این پیام آمده است:

با تصویب شورای شهر کرج و همت شورای عالی استان ها بیست و یکم فروردین ماه به عنوان روز فرهنگی کرج انتخاب شده است.

گرامیداشت این روز در چند سال گذشته هم زمان با برگزاری جشنواره لاله های کرج بوده که استمرار هفت دوره موفق آن در برگزاری نشان از یک حرکت کارشناسی برنامه ریزی شده در مجموعه مدیریت شهری و مطالبات شهروندان بوده و فرصتی برای معرفی برندینگ شهری و داشته های این شهر محسوب می شود.

امروزه بسیاری از شهرها با برندهای فرهنگی خود شناخته می شوند و کلان شهر کرج با پنج هزار و ۲۱۹ شهید اکنون بر خود می بالد که نشان ایثار و شهادت را با تأسی از گل لاله به عنوان نماد شاخص این روز انتخاب و در اذهان ثبت کرده است.

همچنین با توجه به نام گذاری کرج به تعبیر مقام معظم رهبری با عنوان ایران کوچک و وجود اقوام گوناگون در این استان، به ویژه شهر کرج باید برای معرفی هرچه بهتر این شهر به خصوص سرمایه های معنوی، فرهنگی و اجتماعی،... و همچنین فرصت های سرمایه گذاری موجود، اقدامات اساسی صورت پذیرد که احداث پارک شاخص «ایران کوچک» به عنوان یک شاهکار هنری یکی از رویدادهای مهم و تأثیرگذار سال گذشته در همین راستا است که فرصتی برای معرفی خرده فرهنگ ها و آداب ورسوم اقوامی که در کرج زندگی می کنند فراهم کرده است.

متأسفانه دو سال است که شیوع بیماری کرونا فرصت برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی را با محدودیت مواجه کرده است که امیدواریم هر چه زودتر با رفع این بیماری شاهد برگزاری فستیوال ها و جشنواره های شادباشیم تا از این طریق رویدادهای مهم و معرفی کننده کرج را بیش ازپیش عرصه ظهور برسانیم و بارونق گردشگری و ایجاد جاذبه های جدید بتوانیم کرج را به مقصد سفرهای گردشگران تبدیل کنیم.

آری روز فرهنگی کرج فرصتی برای یادآوری داشته هایمان و ترسیم آینده روشنی است که باید با تأسی به گذشته و به بهترین شکل صورت پذیرد.