به گزارش نور اقتصاد به نقل از پایگاه خبری کرج امروز، جواد چپردار در رابطه با روز فرهنگی کرج اظهار کرد: با توجه به اینکه مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهرهای کشور تصمیم گرفتند که تقویمی را مختص روزهای فرهنگی شهرهای مختلف ایران تنظیم کنند و مسئولیت تنظیم تقویم مذکور به شوراهای اسلامی هر شهر محول شده است، اعضای کمیسیون فرهنگی دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج با بررسی ابعاد مختلف تصمیم گرفتند روزی را به عنوان روز فرهنگی کرج انتخاب کنند.
رئیس شورای اسلامی شورای شهر کرج افزود: با بررسی کارشناسانه و تصویب شورای شهر کرج و همت شورای عالی استانها یکی از روزهای نیمه دوم فروردین ماه که ایام شکوفایی گل های لاله است به عنوان روز فرهنگی کرج انتخاب شد که در نهایت ۲۱ فروردین به تصویب رسید و در تقویم ملی ثبت شد.
وی تصریح کرد: در نظر گرفتن نماد لاله برای شهر کرج که نشانه زیبایی، استقامت و شهادت بود و زمان رویش آن تقریبا نیمه دوم فروردین ماه هر سال است و اینکه این نیمه با جشنواره لاله ها متقارن شده است و برگزاری جشنواره لالهها که به برندسازی کلانشهر کرج کمک میکند اهمیت بسیاری دارد.
چپردار یادآور شد: شایسته است که شهروندان کرجی گروههای مردمی و رسانهها نیز در معرفی روز فرهنگی کرج همکاری و مشارکت داشته باشند تا بتوانیم گامی موثر در جهت معرفی بیش تر از این شهر و تبدیل آن به یک برند برداریم .
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری به دلیل برخورداری از پتانسیل پارکها، فرهنگسراها، وسایل حمل و نقل عمومی و بیلبوردهای شهری بیش از سایر ارگانها میتواند به اعتلای فرهنگی جامعه کمک و میبایست از این امکانات نهایت استفاده را به عمل آورند.
رئیس شورای اسلامی شورای شهر کرج تاکید کرد: معرفی ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی شهر کرج در این روز امری بس ضروری است که امیدواریم این موضوع هر ساله تحقق یابد در این راستا برگزاری ورکشاپ های هنری، خطاطی، نقاشی، اجرای موسیقی محلی و تجلیل از هنرمندان و چهرههای ماندگار از جمله برنامههای روز فرهنگی کرج به شمار میرود.
چپردار گفت: طی دو سال اخیر شرایط خاص شیوع ویروس کرونا فرصت برگزاری برنامههای متنوع را گرفته است اما مدیریت شهری کرج برنامههای خود را در فضای مجازی برگزار کرد از جمله میتوان به برگزاری تورهای مجازی به منظور بازدید از جشنواره لالهها و کاخ مروارید که میزبان برگزاری جشنواره گلهای داودی بوده است، اشاره کرد.