menusearch
noreeghtesad.ir

تدوین طرح جامع ساماندهی عبور عرضی عابرین پیاده در کرج

جستجو
۱۴۰۰/۳/۲۲ شنبه
(0)
(0)
تدوین طرح جامع ساماندهی عبور عرضی عابرین پیاده در کرج
تدوین طرح جامع ساماندهی عبور عرضی عابرین پیاده در کرج

به گزارش نور اقتصاد به نقل از پایگاه خبری کرج امروز پیام خدادادی با اشاره به اینکه پل عابر پیاده یکی از راهکارهای عبور عرضی غیرهمسطح شهروندان از معابر شریانی و بزرگراهی است، اظهار کرد: امروزه جانمایی پل‌های عابر پیاه در معابر درون شهری به علت ایجاد اغتشاشات بصری همچنین مغایرت با اصول انسان محوری (به علت طولانی شدن مسیر عابرین و دشواری در تردد افراد کم توان جسمی و حرکتی) کم تر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: مطابق آیین نامه‌های ترافیکی نظیر آئین نامه طراحی راه‌های شهری و مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان (الزامات ترافیک)؛ پل‎های عابر پیاده در معابر درون شهری با در نظر گرفتن سابقه تصادفات، حجم و سرعت عملکردی تردد خودروها (تردد بیش از سه هزار خودرو در چهار ساعت متوالی در هر جهت)، عرض و مشخصات هندسی معبر( بیش از سه خط عبوری در هر جهت) و تعداد عابرین پیاده عبور کننده از عرض معبر (تردد بیش از ۶۰۰ نفر در چهار ساعت متوالی)، کاربری‌های پیرامون و وجود حداقل ۲۵۰ متر فاصله از سایر گذرگاه‌ها و تقاطعات دارای چراغ فرماندهی، جانمایی و احداث می‌شود.

مدیرکل امور ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: در سال‌های گذشته با توجه به رغبت سرمایه گذاران به استفاده از فضای تبلیغاتی بدنه پل‌های عابر، جانمایی این پل‌ها بیشتر بر اساس منافع مالی ناشی از تبلیغات محیطی و از طریق مشارکت کنندگان انجام می شد.

خدادادی در ادامه گفت: در سنوات اخیر با افزایش شدید قیمت ساخت پل عابر پیاده، شهرداری راسا نسبت به مطالعه، جانمایی و احداث پل‌های عابر پیاده اقدام می‌کند اما به علت محدودیت‌های اعتباری به طور قطع امکان احداث تمام پل های عابر پیاده درخواستی شهروندان فراهم نیست.

وی یادآور شد: با عنایت به موارد یاد شده در صورتیکه شهروندان درخواست احداث پل عابر پیاده در معبر مورد نظر خود را دارند می‌توانند درخواست خود را به صورت کتبی و یا از طریق سامانه ۱۳۷ به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج ارائه دهند تا پس از بررسی‌های کارشناسی دقیق، در صورت احراز شرایط و اعتبار لازم نسبت به انجام این مهم اقدام شود.

ی در بخش دیگر سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که با توجه به افزایش نرخ ارز و وارداتی بودن اکثر قطعات پله برقی، مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده با استفاده از پله برقی با قیمت کنونی به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد که با در نظر گرفتن محدودیت‌های اعتباری و اولویت بندی نیازهای کل شهر در صورت احراز شرایط لازم در برنامه‌های آتی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج همچنین با تاکید بر اینکه مطالعات طرح جامع ساماندهی عبور عرضی عابرین پیاده توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج برای محورهای اصلی در حال تهیه است، گفت: ارتقای ایمنی تردد شهروندان و تسهیل در جریان آمد و شد وسایل نقلیه از اهداف مهم اجرای این طرح به شمار می‌رود.