menusearch
noreeghtesad.ir

نظر سنجی از اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران

جستجو
۱۴۰۴/۸/۱۴ چهارشنبه
(0)
(0)
نظر سنجی از اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران
نظر سنجی از اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران

نظر سنجی از اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران

مخاطبان آن لحظه‌ها چه گفتند

 

مخاطبان اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی عبدالحسین مختاباد با عنوان «آن لحظه‌ها»، با شرکت در نظرسنجی پس از اجرا، نظرات خود را اعلام کردند. به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، این بنیاد در اقدامی مستمر و در راستای افزایش سطح کیفی اجراهای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی ایران، از مخاطبان این اجراها نظرسنجی می‌کند. در این راستا از تماشاچیان اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران با عنوان «آن لحظه‌ها» به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی عبدالحسین مختاباد خواسته شد در صورت تمایل به سوالات پیش‌بینی شده پاسخ دهند. در این نظر سنجی مخاطبان اجرا را از منظر کیفیت هنری، کیفیت قطعات انتخابی، توانایی رهبر ارکستر، مهارت نوازندگان، خواننده، تبلیغات پیش از اجرا، نحوه خدمات‌رسانی، راهنمایان، کیفیت نورپردازی و صدابرداری، تناسب قیمت بلیت با کیفیت برنامه، فرآیند خرید بلیت، دسترسی به اطلاعات اجرا و تهویه سالن بررسی کردند. در بحث اجرا، ۵۷ درصد کاربران آن را "عالی"، ۳۴ درصد "خوب"، ۸ درصد "متوسط" و ۱ درصد "خیلی بد" ارزیابی کردند. همچنین ۷۵ درصد کاربران کیفیت صدای خواننده را "عالی"، ۱۶ درصد "خوب"، ۸ درصد "بد" و ۱ درصد "خیلی بد" ارزیابی کردند. توانایی رهبر ارکستر نیز از نظر ۷۸ درصد کاربران "عالی"، ۱۷ درصد "خوب" و ۵ درصد "متوسط" بوده است. مخاطبان ۵۴ درصد قطعات انتخابی ارکستر را "عالی"، ۲۸ درصد "خوب"، ۱۵ درصد "متوسط"، ۲ درصد "بد" و ۱ درصد "خیلی بد" دانستند. در این نظرسنجی، مهارت نوازندگان ارکستر از نظر ۷۰ درصد کابران "عالی"، از نظر ۲۵ درصد "خوب" و از نظر ۵ درصد "متوسط" بوده است. در بحث خدمات رسانی نیز ۶۹ درصد کاربران نحوه خدمات رسانی را "عالی"، ۲۴ درصد "خوب"، ۵ درصد "متوسط" و ۲ درصد "بد" ارزیابی کردند. همچنین مخاطبان سهولت دسترسی به سایت و فرآیند خرید بلیت اجرا را ارزیابی کرده و ۸۳ درصد آن را "عالی"، ۱۳ درصد "خوب"، ۳ درصد "متوسط" و ۱ درصد "خیلی بد" دانستند. تناسب قیمت بلیت با کیفیت برنامه نیز از نظر ۵۹ درصد کابران "عالی"، ۲۸ درصد "خوب"، ۶ درصد "متوسط"، ۶ درصد "بد" و ۱ درصد "خیلی بد" بوده است. در این نظرسنجی در موضوع کیفیت نورپردازی و صدابرداری سالن نیز از کاربران سوال شده بود که در بحث نور، ۵۳ درصد آن را "عالی"، ۳۱ درصد "خوب"، ۱۴ درصد "متوسط" و ۲ درصد "بد" دانسته اند. همچنین کیفیت صدای سالن نیز از نظر ۴۳ درصد "عالی"، ۴۲ درصد "خوب"، ۹ درصد "متوسط"، ۴ درصد "بد" و ۲ درصد "خیلی بد" بوده است. در مورد دسترسی به اطلاعات اجرا نیز، ۴۲ درصد کاربران آن را "عالی"، ۴۲ درصد "خوب"، ۱۴ درصد "متوسط" و ۲ درصد "بد" ارزیابی کرده اند. ۵۰ درصد مخاطبان شرکت کننده در این نظرسنجی، انتظامات مجموعه را " عالی " ارزیابی کرده اند، ۳۵ درصد نیزهمکاران انتظامات را "خوب" و ۱۵ درصد "متوسط" دانسته اند؛ این درحالی است که راهنمایان سالن از ۶۶ درصد کاربران امتیاز "خیلی خوب"، از ۲۳ درصد "خوب" و از ۱۱ درصد "متوسط" گرفته اند. در مجموع ۵۴ درصد کاربران نظم سالن را "خیلی خوب"، ۳۵ درصد "خوب"، ۹ درصد "متوسط" و ۲ درصد آن را "بد" دانسته‌اند. کاربران در این نظرسنجی تهویه هوای سالن را نیز مورد ارزیابی قرارداده و ۶۲ درصد به آن نمره "عالی"، ۲۹ درصد "خوب"، ۵ درصد "متوسط" و ۴ درصد "بد" داده‌اند. در پایان این نظر سنجی ۹۲ درصد کاربران ابراز تمایل به شرکت در برنامه‌های آتی ارکستر ملی داشته‌اند، ۴ درصد به آن تمایلی نداشته و ۴ درصد نیز از حضور خود در برنامه‌های آینده اطمینان نداشته‌‍اند. از نکات قابل توجه در نظرسنجی صورت گرفته، ارائه نظرات توصیفی توسط مخاطبان بود که این امر قطعاً بنیاد رودکی را در افزایش کیفیت اجراها یاری می‌کند. در نظرات مخاطبان موارد تخصصی و کیفی به چشم می‌خورد که از میان آن‌ها می‌توان به تقاضای به‌روز رسانی تجهیزات نور و صدای سالن برای بهتر شدن کیفیت صوتی و بصری اجرا اشاره کرد. درنظر گرفتن تخفیف بر روی بلیت‌ها جهت بالابردن سطح دسترسی علاقه‌مندان به موسیقی، اجرا در سالن‌هایی با صحنه بزرگ‌تر، دعوت از دیگر خوانندگان مطرح موسیقی ایرانی و ضبط و انتشار فیلم اجرا‌ها از جمله پیشنهادات مخاطبان بود. از سوی دیگر توازن بین صدای خواننده و صدای ارکستر؛ رعایت نظم در ورود مخاطبان پس از آغاز برنامه، تذکر برای عدم فیلمبرداری و عکاسی مخاطبان حین اجرا، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و ... از جمله مواردی بود که کاربران برای افزایش رضایتمندی از اجراهای آینده ارکستر مطرح کرده بودند.